भारत की संस्कृति जग मा
निराली से.धार्मिकताकं अनुसंगलं, ना धरतीक परीभ्रमनकं स्थितीलं शास्त्र
नुसार त्योहार की निर्मिती करनोमा आव से.आर्यका
दुय महाकाव्य रामायण ना महाभारत.रामायण येन महाकाव्यमा ,राम -रावण युध्दकी कथा भारतवासी
सबला मालुम से ,प्रभु रामचंद्र भगवानकी विजय ,
सत्यकी- असत्यपरं विजय,सुबिचारकी-कुबिचारपरं विजय, अच्छाईकी-बुराईपर विजय,ना दस सीर कं रावणला युध्दमा हरायीस मुहुन "दसरा "कोनी येला दसहरा सुध्दा कसेती, अना योव आनंद उत्साह रुपलं मनायोव गयोव विजय दिन .मुहुन विजयादशमी मनायोव जासे.अशी कथा सत्ययुग पासुन आजतागायत सबला मालुम से.
महाभारतमा कौरव- पांडव चौसरमा हा-या उनला बारा सालको बनवास ना एक सालको अज्ञातवास भयोव.तब पांडव अज्ञातवासमा राजा विराटकं दरबारमा कोनी ओळखे नहि पाहिजे मुहुन रूप बदश्यानी रह्या ,आपला शस्त्र ना कपळा शहाराकं झाळकं पोखरमा लुकायश्यानी ठेयीन,मुहुन शहाराको झाड़ पुजनिय से .मुहुन शहाराका(आपटा)पान
सोनो मुहून एक मेकला बाटसेती.
रावणतं मरगयो ओकी सोनोकी लंकाहोती वहाको
सोनो लुटो असोही भाव रहे कदाचित . मुहून दसराला
शहारा को झाड़ रावण को प्रतिक ना ओका पाना म्हनजे लंकामाको सोनो असोही अर्थ होय सकसे.
आध्यात्मिक दृष्टिकोन लं देखीसतं दस इंद्रिय को योव मानव शरीर ,पाच ज्ञानेद्रिय,(डो,ना,का, का,जी )ना पाच कर्मेद्रिय इनकपर विजय मिलायीस वा विजयादशमी ,ना अहंकार म्हनजे रावण. येन अहंकार रुपी रावणला हरन करनो दिवस म्हनजे दसरा.
पर यवअहंकार रुपी रावण मानुसको नाश करसे. मीच मोठो, मी सेवा मुहून सब काम होसे,मीच
जास्त राबुसू.मी सेव तबवरी देखलेव? मीच सर्वगुनी सेव. दुसरा करं नहीं शकत?.मीच होतो मुहून काम भयोव,मी का समजुसू. या" मी"की भावना म्हनजे .रावण को अहंकार .मानुषला रावण बनावसे.यन रावणको दहन करनको दिवस म्हनजे "दसरा,"जब य़व अहंकाररूपी रावण पर विजय मिळे ऊ दिवस म्हनजे विजयादशमी. तबचं सबको विकास ,समाजको विकास होय.रावणला जरावो म्हनजे अहंकारको दहन करो ,रावण आपोआप मरजाये .जिवनमा सुख समृद्धी आये. "दसरा "को दिवस सफल होय जाये.उज्वल भविष्य स्मरणमा रहे.
""जय राजा भोज जय माँ गड़काली""
"""जय पोवार जयपोवारी बोली"""
वाय सी चौधरी
गोंदिया
No comments:
Post a Comment